Kilometry alejek, setki punktów usługowych, tysiące sklepów, setki tysięcy metrów kwadratowych – oto świątynie zakupów. Jak świat długi i szeroki trwa bitwa o to, kto na większej powierzchni sprzeda więcej. Kto wygrywa wyścig o tytuł największego centrum handlowego Polski?
Manufaktura, Łódź
W odrestaurowanych, pofabrycznych wnętrzach znajduje się aż 110 tys. m² powierzchni najmu. W galerii znajdziemy muzea, kina, dyskoteki ponad 250 butików i sklepów, kilkadziesiąt restauracji. Punktem centralnym jest ponad 3 hektarowy rynek pełniący funkcję otwartej przestrzeni publicznej. Galeria działa od 2006 roku.
5 największych firm na świecie
Westfield Arkadia, Warszawa
Arkadia działa w Warszawie od 2004 roku i dysponuje 105 tys. m² powierzchni handlowej. Znajduje się w niej m.in. 230 sklepów i 15-salowe kino. W czerwcu 2016 ruszyła przebudowa galerii, która zakończy się II kwartale 2017. Obiekt zostanie powiększony o 2 tys. m². W nowej części budynku powstanie 8 restauracji. Największa z nich, z przeszkloną fasadą i tarasem, będzie miała powierzchnię 1200 m². Na zewnątrz powstanie nowa fontanna oraz 2 tys. m placu zabaw dla dzieci.
Galeria Port, Łódź
Galeria Port Łódź została otwarta w Łodzi w 2010 roku. Powierzchnia najmu wynosi 103 tys. m². W Centrum jest ponad 200 sklepów i punktów usługowych o zróżnicowanej ofercie. Ponad 33 tys. m² powierzchni kompleksu zajmie IKEA. Na zewnatrz obiektu jest strefa rekreacyjno-handlowa o powierzchni 10 tys. m² z placem zabaw, sceną i zadrzewionym ogrodem.
Magnolia Park, Wrocław
Magnolia Park to największe centrum handlowo-rozrywkowo-rekreacyjne na Dolnym Śląsku, zlokalizowane we Wrocławiu. Otwarte 25 października w 2007 roku, w marcu 2015 zostało rozbudowane o kolejną część powierzchni handlowej. W efekcie powierzchnia ta wynosi 99 tys. m². W galerii jest 250 sklepów, kawiarni, restauracji i punktów usługowych. W części rozrywkowo-rekreacyjnej znajduje się kino i sala zabaw dla dzieci.
Posnania, Poznań
W centrum handlowym Posnania na 99 tys. m² powierzchni znajduje się 220 butików, 40 kawiarni i restauracji oraz 40 sklepów średnio i wielkopowierzchniowych. Poznańska galeria została oddana do użytku w 2016 roku.